Saturday, October 19, 2013

Tak berubah

Sehingga pukul 10.55 malam ini UMNO telah membuktikan bahawa parti ini tidak berubah seperti yang digembar gemburkan sebelum ini. Parti ini kembali seperti sebelum ini dan slogan perejamaan dan transformasi nampaknya  terus menjadi slogan keramat hingga seratus tahun lagi.

UMNO mengekalkan status quo, presiden dan timbalan presiden tidak dipertandingkan. Ahli UMNO tidak berani melanggar pantang untuk meruntuhkan lingkaran status quo bagi memberikan penjenamaan baharu. Sekiranya presiden dan timbalan menjadi pilihan ahli, keputusan akan memihak kepada yang sedia ada.

Setakat entri ini ditulis, Naib Presiden adalah seperti sebelum ini. Begitu juga dengan barisan ahli Majlis Tertinggi yang mungkin bertukar muka baru hanya dua tiga orang sahaja. Selebihnya adalah muka lama yang akan meneruskan apa yang dilakukan selama ini.

Minggu lepas keputusan sayap UMNO, Pemuda, Puteri dan Wanita tidak mengejutkan maknanya seperti yang dijangka. Begitu juga pemilihan Naib dan Majlis Tertinggi. Semuanya berlangsung tanpa sebarang kejutan. Macam biasa  dan seperti yang dijangka.



1 comment:

  1. Mungkin ini adalah penggal terakhir Umno/BN menjadi kerajaan

    ReplyDelete